فروش انواع دیسک و صفحه ، لنت و …

سبد خرید

برند های مختلف دیسک و صفحه و لنت ترمز انواع خودرو

سبد خرید
سبد خرید

لنت ترمز اچ سی کراس

بر اساس دسته بندی

فیلتر بر اساس دسته بندی

بر اساس نوع خودرو

فیلتر بر اساس نوع خودرو
ویگن کلاچ، ارائه دهنده انواع دیسک و صفحه و لنت ترمز

برای استعلام محصول مورد نظرتان که در سایت وجود ندارد می‌توانید با شماره‌های  ۵۵۷۰۵۴۰۰ – ۵۵۷۵۷۳۰۱ تماس بگیرید.

همه خودروها برای کم کردن سرعت و یا توقف به یک سازوکار منسجم نیاز دارند. هر خودرو این عمل را سیستمی به نام ترمز انجام می دهد. این سیستم از قطعات بسیاری تشکیل شده که یکی از آن قطعات لنت است. لنت ها را نباید نادیده گرفت زیرا نقش حیاتی را ایفا می کنند. لنت هر خودرویی با ایجاد اصطکاک با دیسک سبب کاهش سرعت یا توقف خودرو می شود. به طور کلی لنت باید با ایجاد نیروی اصطکاک انرژی جنبشی چرخ را می گیرد. در این فرایند لنت انرژی جنبشی چرخ ها را که از نیروی موتور سرچشمه می گیرد را به انرژی حرارتی تبدیل می کند. به همین دلیل لنت باید مقاومت بالایی داشته باشد. در هنگام خرید لنت باید به نکاتی توجه داشت:

  • مقاومت در برابر حرارت
  • مقاومت در برابر اصطکاک بالا و پایدار بودن
  • مقاومت در برابر ساییدگی

برای ساخت لنت اچ سی کراس (H30 Cross) دو مرحله را باید پشت سر گذاشت. ساخت کفشک و ساخت لقمه لنت این دو مرحله هستند. کفشک بسته به نظر تولید کننده به صورت متفاوت ساخته می شود. لنت در این محل قرار می گیرد. لنت ها به 5 دسته تقسیم می شوند:

  • لنت بدون آزبست
  • لنت سرامیکی
  • لنت کم متالیک
  • لنت نیمه متالیک
  • زینتری

پر مصرف ترین فرمول در تولید لنت ترمز اچ سی کراس لنت ترمز نیمه فلز است. این نوع لنت به دلیل درصد بالای فلز از دوام بالایی در برابر سایش دارد. لنت سرامیکی یا همان کم فلز به دلیل مقاومت در برابر حرارت بیشتر عمر می کنند و قیمت بالاتری دارند. لنت های طبیعی به دلیل دارا بودن گرافیت نرم یا برخی از پودرهای کربنی سخت طول عمر کوتاهی دارند؛ اما قدرت ترمزگیری را افزایش و از ایجاد صدا در خودرو جلوگیری می کند. این لنت ها معمولا از قیمت کمتری برخوردارند.

اجزای سازنده لنت فلزی اچ سی کراس

برای ساخت لنت ترمز مواد گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. مواد تشکیل دهنده لنت پودری شده و قالب ریزی می شود. لنت ها را روی کفشک قرار داده و پرس می کنند. در این مرحله قطر لنت ها تنظیم می شود و با دمای 300 درجه سلسیوس پخته می شود. برای اطمینان از کیفیت لنت ها تست هایی بر روی آنها انجام می شود. تست سایش، تست برش، تست چسبندگی و تست سختی بر روی آنها انجام می شود. اگر سختی لنت کم باشد لنت به سرعت از بین می رود. درجه سختی لنت به دیسک و یا کاسه چرخ صدمه می زند؛ بنابراین سختی لنت بین 40 تا 80 راکول اس مطلوب است. ناگفته نماند که سطح جاده و ناهمواری های آن به علاوه تعداد و وزن خودرو بر عمر لنت اثر گذار خواهد بود.

چه زمانی لنت را عوض کنیم؟

برخی از خودروها مانند اچ سی کراس به سنسور فرسودگی لنت مجهز هستند. هنگامی که لنت تمام شود سنسورها به صدا در می آید. اگر هنگام رانندگی فرمان خودرو به سمتی کشیده شود، لنت باید تعویض شود. هنگامی که صدای سوت و یا خرخر شنیدید لنت ها تمام شده اند. لنت ها سوخته و پدال ترمز به لغزش در می آید. اگر به موقع لنت ها را تعویض نکنیم به دیسک ترمز آسیب می رسد. توصیه می شود لنت ها را بررسی کرده و در صورت نیاز تعویض شود؛ زیرا در صورت بروز خطا در ترمز خودرو جان سرنشینان به خطر خواهد افتاد.

افزایش عمر لنت

هیچ قانون مشخصی برای طول عمر لنت های اچ سی کراس وجود ندارد. برای بهره برداری بیشتر از لنت ها مواردی را باید رعایت کرد. یکی از این موارد کمتر ترمز کردن است. رانندگی با سرعت مجاز و رها کردن پدال گاز کمک کننده است. نگه داشتن وزن خودرو در کمترین مقدار نیز موثر است. هنگامی که به سرعت ترمز می گیرید در واقع از عمر لنت خود می کاهید. با ایمن رانندگی کردن فشار کمتری بر لنت ها وارد می شود؛ اما به طور کلی برآورد طول عمر لنت اچ سی کراس حدود 80 هزار کیلومتر است.

نکاتی درباره لنت ترمز اچ سی کراس

لنت ترمز اچ سی کراس از با کیفیت ترین برندهای موجود در بازار است. غالبا لنت های جلو اچ سی کراس زودتر از لنت های عقب از بین می رود. لنت های جلو اچ سی کراس با برخی از خودروها مشترک هستند. لنت های جلو و عقبی خودرو با یکدیگر تفاوت هایی دارند. عمده ترین تفاوت در آنها میزان گرمای تولید شده است. با دقت متوجه می شویم که دیسک ترمز جلوی خودرو بسیار سنگین تر از عقب است. غالبا بروز مشکل در لنت های جلویی است. این پدیده به دلیل تمایل خودرو در هنگام ترمز به سمت جلوی خودرو است. فشار بالای هیدرولیک نیروی توقف بزرگی را ایجاد می کند و سطح لنت ترمز بیشتر اصطکاک می یابد. تولید قطعات خودرو باید دارای استانداردهای لازم باشد. به همین علت در ساخت و تولید لنت های جلو و عقب باید تعادل ایجاد شود. به طوری که تمامی سنگینی روی دیسک های جلویی و دیسک های عقب در وضع تعادل قرار گیرند.

تماس با ما