فروش انواع دیسک و صفحه ، لنت و …

سبد خرید

برند های مختلف دیسک و صفحه و لنت ترمز انواع خودرو

سبد خرید
سبد خرید

دیسک و صفحه سورن

بر اساس دسته بندی

فیلتر بر اساس دسته بندی

بر اساس نوع خودرو

فیلتر بر اساس نوع خودرو
ویگن کلاچ، ارائه دهنده انواع دیسک و صفحه و لنت ترمز

برای استعلام محصول مورد نظرتان که در سایت وجود ندارد می‌توانید با شماره‌های  ۵۵۷۰۵۴۰۰ – ۵۵۷۵۷۳۰۱ تماس بگیرید.

سمند سورن یکی از محصولات شرکت ایران خودرو است. این خودرو در دهه نود وارد بازار شد. در واقع این خودرو، خودرو جدیدی نیست اما با ظاهر زیبایی که دارد توانسته است توجه افراد را به خود جلب کند. سمند سورن همان سمند معمولی با تغییرات بیشتر در داخل کابین است. در مشخصات ظاهری این خودرو با سمند هیچ تفاوتی وجود ندارد. اما گرافیک چراغ و رینگ های سمند سورن این خودرو را جذاب کرده است. نیرو پیشرانه این خودرو را گیربکس 5 سرعته دستی یا همان BE3 انتقال می دهد. این خودرو در کلاس و تیپ های متفاوت به خریداران عرضه می شود.

دیسک کلاچ سمند سورن

دیسک کلاچ دیسک حلقوی بوده و در پوسته کلاچ به وسیله خار، فنر و زبانه ثابت شده است. دیسک کلاچ جزئی از سامانه گیربکس در خودرو است. وظیفه این قطعه انتقال نیرو به چرخ ها است. محل قرارگیری صفحه کلاچ در سمند سورن قسمت جلوبندی خودرو است. در واقع کلاچ بین موتور و گیربکس نقش یک واسطه را دارد. هنگامی که پدال را فشار می دهید و دنده را عوض می کنید. صفحه ای به نام فلایویل نیرو را به گیربکس انتقال می دهد. این نیرو از گیربکس به چرخ های خودرو آمده و شروع به حرکت کرده یا متوقف می شود. صفحه کلاچ از اجزایی مانند لنت های جفتی بر روی کلاچ، فنرهای دیافراگمی، پدال، کاور کلاچ، دیسک اصطکاک، یاتاقان، ضربه گیر تشکیل شده است. دیسک و صفحه وظیفه تعویض دنده و ارتباط میان گیربکس و موتور به منظور حرکت کردن و قطع اتصال برای توقف و ایستادن است.

شکل ظاهری دیسک و صفحه

صفحه کلاچ به صورت دایره شکل و فولادی است و لنت در میان آن قرار می گیرد. دیسک نیز مانند صفحه خورشیدی است. وظیفه دیسک انتقال نیرو است. دیسک و صفحه هر دو از ضریب بالای اصطکاک برخوردار هستند. دیسک معمولا کمتر دچار فرسودگی می شود اما صفحه کلاچ قطعه مصرفی است و با توجه مکان و نحوه استفاده زمان تعویض آن مشخص می شود.

دوام و عمر دیسک و صفحه کلاچ در سمند سورن

عمر دیسک و صفحه کلاچ به مسافت طی شده و کیفیت رانندگی بستگی دارد اما مدت تقریبی کاربرد یک دیسک و صفحه بین 50 تا 60 هزار کیلومتر بیان شده است. به طور کلی دیسک و صفحه خودروها غالبا به ندرت به تعویض احتیاض پیدا می کنند. مواردی در حفظ سلامت سیستم ترمز کمک کننده هستند. یکی از این موارد کثیف شدن کلاچ است. دلیل کثیف شدن کلاچ می تواند روغن یا سیالی که روی دیسک ریخته شده است باشد. سیال در دو جا امکان آسیب رساندن به دیسک و صفحه کلاچ را دارد. زمانی که روغن هیدرولیک سیلندرها را مقاوم می کند یا زمان نصب نادرست صفحه دیسک جایگذاری شده و گریس کاری صورت گرفته است. از دلایل دیگر می توان به سوختن کلاچ اشاره کرد این مورد خیلی کم پیش می آید. وزن زیاد سرنشینان یا بار حمل شده بالا باشد. حرکت لاستیک ها به صورت در جا و تیک آف زدن باشد. به کلاچ فشار وارد کرده و آن را می سوزاند. اگر در شهرهای پر ترافیک زندگی می کنید یا زیاد دنده عوض کرده و ترمز می گیرید. خودرو شما زود هنگام در معرض تمام شدن قرار می گیرد.

چند تست برای بررسی صفحه کلاچ

قبل از حرکت دنده 2 را بگیرید و گاز بدهید. اگر خودرو حرکت کرد و خاموش نشد دیسک و صفحه شما تمام شده است اما اگر خاموش شده و حرکت نکند دیسک و صفحه مشکلی ندارد. زمانی که در سر بالایی حرکت می کنید. قدرت کافی برای بالا رفتن را ندارید صفحه کلاچ تمام شده است. هنگام تعویض دنده، دنده یک و دنده عقب شما جا نمی رود. در این جا یا دیسک و صفحه کارایی خود را از دست داده و یا روغن گیربکس تمام شده است. خودرو خود را در دنده یک به حالت ایستاده نگه دارید. اگر خودرو دچار لرزش شد دیسک و صفحه تمام شده است.

اگر کلاچ تان ناگهانی از کار افتاد

اگر کلاچ خودرو شما سالم بوده و ناگهان از کار افتاد، اول خودرو را نگه داشته و خاموش کنید سپس در دنده یک بگذارید. پدال گاز را اندکی فشار داده و سپس شروع به استارت زدن کنید. در این جا خودرو شما تکان محکمی می دهد. گاز داده و با دنده یک شروع به حرکت کنید. هنگام تعویض دنده پای خود را از پدال گاز بردارید، حال دنده را به 2 عوض کنید.  صدایی که می شنوید از گیر بکس می آید. زمانی که می خواهید دنده معکوس بگیرید به صورت تدریجی دنده و سرعت خود را افزایش دهید و با پدال گاز بازی کنید تا زمانی که جای مناسبی برای کاهش دنده بیابید. توجه داشته باشید که اختلال در سیستم ترمز و کلاچ را جدی بگیرید. این سیستم، حرکت و توقف خودرو را کنترل می کند که و اگر درست عمل نکند جان سرنشینان را به خطر می اندازد.

تماس با ما