برند های مختلف دیسک و صفحه و لنت ترمز انواع خودرو
برای استعلام محصول مورد نظرتان که در سایت وجود ندارد میتوانید با شمارههای ۵۵۷۰۵۴۰۰ – ۵۵۷۵۷۳۰۱ تماس بگیرید.
قبل از اینکه در مورد دیسک و صفحه کلاچ بخواهیم صحبت کنیم باید ابتدا درک درستی از آن و وظایفش در سیستم خودرو را بدانیم. دیسک و صفحه کلاچ یکی از مهم ترین بخش های سیستم هدایت و توقف خودرو در ماشین های دنده ای است. قطعات تشکیل دهنده آن شامل یک صفحه دیسک و بلبرینگ که به صفحه فلایول متصل شده است تشکیل شده اند، سیستم کلاچ برای حرکت خودرو بسیار اهمیت دارد.
فرایند انتقال قدرت موتور برای به حرکت در آوردن چرخ های اتوموبیل، نیازمند وجود یک سیستم درگیرکننده در میان چرخ ها و موتور است، که یکی از این سیستم ها سیستم کلاچ نام دارد.
در واقع می توان گفت که کلاچ رابطه ای را در میان جعبه دنده و موتور به وجود می آورد که قدرت موتور را به جعبه دنده و سپس قدرت را به چرخ ها منتقل می کند، این فرآیند با منتقل کردن قدرت یک شفت به شفت دیگر امکان پذیر می شود.
دیسک و صفحه کلاچ دارای نوعی ورقه هستند که به یک صفحه فولادی پرچ شده و این صفحات فولادی با استفاده از فنر پیچشی حرکت دورانی را منتقل می کند، راننده به صورت مستقیم می تواند با استفاده از پدال کلاچ سیستم کلاچ را کنترل کند و در موارد مورد نیاز دنده ماشین را تعویض کند.
برای تعویض دنده ابتدا پدال کلاچ را فشار می دهند، این عمل باعث قطع ارتباط بین جعبه دنده و موتور می شود، فشردن کلاچ ارتباط بین این دو سیستم را که به وسیله دیسک و صفحه کلاچ به وجود آمده است را قطع می کند و در این هنگام می توان دنده را برای مثال از دو به سه و یا برعکس حرکت داد.
دیسک و صفحه در واقع جزئی از لوازم مصرفی هر خودرو است، همان طور که در بالا توضیح دادیم قدرت تولید شده موتور از طریق جعبه دنده به چرخ ها انتقال می یابد، یکی از مهم ترین قطعات اصلی گیربکس یا جعبه دنده کیت کلاچ است، بلبرینگ کلاچ و دیسک و صفحه کلاچ از اجزای حیاتی مجموعه کیت کلاچ هستند.
دیسک کلاچ قطعه ای است که با صفحه کلاچ تماس مستقیم دارد، صفحه کلاچ به صورت مداوم بر روی این قطعه چرخش می کند، یکی دیگر از قطعات مهم دیسک و صفحه خورشیدی است، این قطعه یک فنر ارتجایی است که در پشت دیسک کلاچ قرار می گیرد، معمولا کیفیت این قطعه نقش مهمی را در میزان روان بودن کلاچ خودرو دارد، قطعه دیگری نیز وجود دارد که بر روی دو شاخه گیربکس قرار می گیرد و در هنگام گرفتن کلاچ وارد شفت گیربکس شده و شروع به چرخش می کند به این قطعه بلبرینگ کلاچ می گویند، اگر در هنگام گرفتن کلاچ متوجه خرخر شدید نشان دهنده خراب بودن این قطعه است.
در اینجا تعدادی از برندها را که برای خودروی کوییک مناسب هستند را معرفی می کنیم:
از آنجا که درک درستی از برندها و قطعات این سیستم بدست آوردیم بهتر است تا با انواع صفحه کلاچ نیز آشنا شویم.
ابتدایی ترین نوع صفحه کلاچ صفحه کلاچ معمولی یا تک فنر نام دارد، با توجه به تک بودن فنرهای مارپیچ روی آن عمر بسیار کوتاهی دارند و خرید آن توصیه نمی شود، بهتر است مدل های جدیدتر صفحه کلاچ مانند صفحه کلاچ دامپری را تهیه نمایید فنرهای این مدل به صورت دوبل یا سر هم رفته هستند قدرت بالا و عمر طولانی این نوع باعث شده تا گزینه بهتری برای خرید باشند، اما اگر به دنبال صفحه کلاچ های بسیار با دوام تری هستید می توانید به سراغ نوع سرامیکی آن بروید که از آن در ماشین های مسابقه ای نیز استفاده می شوند، این نوع صفحه کلاچ شتاب بسیار بالایی دارند و به راحتی داغ نمی شوند، نوع دیگری از صفحه کلاچ ها که بسیار شتاب بالای دارد و داغ هم نمی شود آزبست نام دارد اما امروزه بدلیل وجود آزبست در آن منسوخ شده است و دیگر از آن استفاده نمی شود زیرا آزبست برای محیط زیست خطرناک است.
در اینجا اطلاعات مختلفی را در مورد دیسک و صفحه کلاچ و انواع برندها و همین طور انواع صفحه کلاچ بیان کردیم، امیدوارم که این اطلاعات بتواند در خرید دیسک و صفحه کلاچ کوییک به شما کمک کرده باشد.
شماره تماس
55705400 - 55757301
پست الکترونیکی
info@vigenclutch
آدرس ما
تهران، خیابان قزوین، دوراهی قپان، روبروی بانک صادرات، پلاک 872
ساعات کاری
شنبه تا چهارشنبه 18 - 8:30
پنجشنبه 15 - 8:30
تمام حقوق برای برند ویگن کلاچ محفوظ است