برند های مختلف دیسک و صفحه و لنت ترمز انواع خودرو
برای استعلام محصول مورد نظرتان که در سایت وجود ندارد میتوانید با شمارههای ۵۵۷۰۵۴۰۰ – ۵۵۷۵۷۳۰۱ تماس بگیرید.
رنو ساندرو خودرویی وارداتی است که توسط یکی از شرکت های وابسته به سایپا برای اولین بار وارد ایران شد. این شرکت پارس خودرو بود که در سال 1394 از این خودرو رو نمایی کرد. این خودرو محصول مشترک بین رومانیایی داچیا و فرانسوی رنو است. اولین تولیدات این خودرو درسال 2007 بود و تا سال 2020 درحال ارتقا کیفیت بود. این خودرو با دو جعبه دنده 5 سرعته دستی و 4 سرعته خودکار به متقاضیان ارائه می شود.
همه ی خودرو ها، سنگین، سواری و حتی موتور سیکلت بخش هایی دارد که واکنش راننده را به نیرو تبدیل می کند. یکی از این بخش ها، سامانه ترمز خودرو است. در همه خودرو ها به ویژه خودرو های مسابقه ترمز نه تنها باعث کاهش سرعت و توقف می شود. بلکه در هندلینگ خودرو ها در پیچ ها نقش دارد. این سامانه از اجزا و قطعاتی ساخته شده که عملکرد سامانه ترمز را تکمیل می کند. لنت از مهمترین این اجزا است. این قطعه با روتور یا همان دیسک خودرو در تماس است. روتور صفحه براق و صافی است که با لنت در تعامل است. لنت با فشاری که به روتور وارد می کند حرکت چرخ ها را کند و یا متوقف می کند. عامل این کاهش سرعت و توقف اصطکاک ایجاد شده توسط لنت است. کار لنت ها بسیار ساده است اما قطع و یا استمرار نیافتن آن اختلال در حرکت خودرو ایجاد می کند.
لنت ها را در گذشته از آزبست می ساختند. آزبست ماده ای است که به صورت مطلوبی گرما را پخش می کند. لنت ها در معرض اصطکاک هستند و گرمای زیادی تولید می کنند. به همین دلیل از آزبست استفاده می شد. اما بعد ها تولید لنت با این ماده ممنوع شد. زیرا غبار تولید شده توسط سایش لنت سرطان زا و برای سلامتی مضر است. امروزه در ساخت لنت از مواد آلی استفاده می شود. این مواد آلی بی ضرر است و لنت تولید شده از آن را لنت های غیر آزبستی می نامند. بسیاری از مواد طبیعی همانند: شیشه، رزین، لاستیک و … هستند که توانایی گرمای زیاد را دارند. لنت های آلی و کولار ساده تر تولید می شوند و هنگام ساییده شدن آلودگی ندارد. اما این لنت ها نرم هستند و صدایی ایجاد نمی کنند ولی زودتر تمام می شوند. این لنت ها برای خودرو هایی کوچک مانند رنو ساندرو مناسب هستند. زیرا وزن کمی دارند و خودرو های مسابقه ای و یا سنگین نیستند.
لنت های سرامیکی: این لنت ها کیفیت بالایی دارند و گران قیمت هم هستند. این لنت ها سبک هستند و مدت زمان طولانی تری مصرف می شوند. این قطعه از الیاف سرامیک، الیاف مسی، ماده چسبناک و ماده پر کننده تولید می شوند. قیمت بالایی این لنت ها سبب شده که در ماشین های مسابقه قابل توجه قرار بگیرند. مقدار الیاف مسی بکار رفته در این لنت ها قابلیت پراکندگی گرمایی بسیاری به لنت ها داده است.
لنت های فلزی: مواد تشکیل دهنده این لنت ها آهن، مس، فولاد، و گرافیت است. قیمت مناسب و دوام آن این دسته از لنت ها را محبوب کرده است. گرمای ایجاد شده در اثر تماس با روتور را به خوبی منتقل می کند. و از معایب آن می توان به وزن سنگین آن اشاره کرد. این لنت ها دیر تر تمام شده و با دوام هستند. لنت های فلزی به سطح روتور صدمه وارد کرده و سیستم ترمز را دچار ضعف می کند. این لنت برای خودرو های سنگین بیشتر کاربرد دارند.
لنت های نیمه فلزی: این لنت ها از براده آهن آلات تشکیل شده و سنگین هستند. به همین دلیل آسیب زیادی به دیسک و سامانه ترمز خودرو وارد می کند.
لنت با گذشت زمان باید تعویض شود. اما چه زمانی برای تعویض آن مناسب است؟ عمر لنت های خودرو به نحوه استفاده از آن وابسته است. اما شناخت عواملی که باعث تخریب لنت خودروی شما می شود به طولانی تر کردن طول عمر آن کمک کننده است. وزن سرنشینان و بار، بیش از اندازه ترمز گرفتن، سطح همواری جاده ها و خیابان ها، ترافیک های سنگین، کنترل سرعت در سر بالایی و سر پایینی، ترمز و توقف های ناگهانی، از موارد افزایش طول عمر لنت است. مد نظر داشته باشید که اگر لنت ها در اثر اصطکاک داغ شوند ترمز می برد. به دلیل سرعت بالای خودرو های مسابقه این خطر همیشه وجود دارد. اما فناوری قابلیت تولید لنت های فیبر کربن را فراهم کرده است. این لنت ها گرما را به خوبی دفع کرده و برای سرعت های بسیار بالا اطمینان بخش هستند.
بهتر است لنت های خودرو را چند وقت یکبار تست کنید و از سلامت سیستم ترمز خودروی خود مطمئن شوید. تنها در این صورت است که می توانید، جان سرنشینان خودرو را ایمن کنید.
شماره تماس
55705400 - 55757301
پست الکترونیکی
info@vigenclutch
آدرس ما
تهران، خیابان قزوین، دوراهی قپان، روبروی بانک صادرات، پلاک 872
ساعات کاری
شنبه تا چهارشنبه 18 - 8:30
پنجشنبه 15 - 8:30
تمام حقوق برای برند ویگن کلاچ محفوظ است