فروش انواع دیسک و صفحه ، لنت و …

سبد خرید

برند های مختلف دیسک و صفحه و لنت ترمز انواع خودرو

سبد خرید
سبد خرید

دیسک و صفحه ساندرو

بر اساس دسته بندی

فیلتر بر اساس دسته بندی

بر اساس نوع خودرو

فیلتر بر اساس نوع خودرو
ویگن کلاچ، ارائه دهنده انواع دیسک و صفحه و لنت ترمز

برای استعلام محصول مورد نظرتان که در سایت وجود ندارد می‌توانید با شماره‌های  ۵۵۷۰۵۴۰۰ – ۵۵۷۵۷۳۰۱ تماس بگیرید.

دیسک و صفحه قطعه ای در گیربکس خودرو است که وظیفه آن به حرکت در آوردن خودرو است. با یک مثال ساده دیسک و صفحه را برای شما توضیح می دهیم، فرض کنید شما سوار ماشین شده اید و استارت می زنید که با این کار ماشین شما روشن می شود. زمانی که ماشین روشن است، قطعه ای در داخل گیربکس به نام فلایویل (قطعه ای آهنی دندانه دار، این قطعه به استارت ماشین متصل است و زمانی که استارت زده می شود با چرخش این قطعه موتور روشن می شود.) وجود دارد که به سرعت در حال چرخش است. اما برای به حرکت در آمدن خودرو باید چرخش این قطعه به چرخ های خودرو انتقال یابد و قطعه ای که می تواند این نیروی تولیدی از موتور را به گیربکس خودرو انتقال دهد دیسک و صفحه است. همان طور که گفتیم دیسک و صفحه قطعه ای در گیربکس است که کار آن انتقال نیرو است. زمانی که شما پدال کلاچ را فشار می دهید، صفحه به وسیله دیسک از قطعه در حال چرخش (فلایویل) جدا می شود و زمانی که دنده ماشین از حالت خلاص به حالت حرکت، یعنی دنده یک و بالاتر تغییر داده می شود و کلاچ را رها می کنیم صفحه به وسیله دیسک به فلایویل در حال چرخش متصل می شود و از این طریق نیروی موتور به گیربکس و از گیربکس به وسیله پلوس به چرخ ها انتقال می یابد. در نتیجه باعث حرکت خودرو می شود. نوع دیسک و صفحه در ماشین ها متفاوت است برای مثال در ماشین هایی که سرعت بسیار بالایی دارند مانند، ماشین های مسابقه ای دیسک و صفحه، از جنس تیتانیوم است. ولی در ماشین های ایرانی یا ماشین های معمولی مانند ساندرو جنس دیسک و صفحه، از آلومینیوم، آهن و قطعات داخلی دیسک و صفحه از فولاد ساخته شده است. دیسک و صفحه کلاچ ساندرو در دو نوع 4 فنره و 6 فنره وجود دارد.

راه هایی برای افزایش طول عمر دیسک و صفحه ساندرو

برای اینکه عمر دیسک وصفحه کلاچ خودرو را افزایش دهیم، یا اینکه دیرتر از هر چیزی احتیاج به تعویض دیسک و صفحه پیدا کنیم، بهتر است که در داخل ماشین بار سنگین حمل نکنیم، بی مورد و هر دقیقه از کلاچ استفاده نکنیم، یعنی پای خود را در هنگام حرکت کامل از روی کلاچ بردارید. دنده ماشین را به خوبی جا بدهید، یعنی اینکه هنگام تعویض دنده پدال کلاچ را تا آخر فشار دهید، تا دنده به راحتی و بدون مشکل جا برود. بعضی از مردم طبق عادتی که دارند در جاهایی که باید ماشین را با دنده یک به حرکت در بیاورند این کار را با دنده دو انجام می دهند، این کار باعث از بین رفتن دیسک و صفحه خودروی شما می شود. در سر بالایی سعی نکنید که ماشین را با گرفتن کلاچ نگه دارید. انجام این کار به شدت به دیسک و صفحه خودروی شما صدمه وارد می کند. ساده ترین روش برای تست صفحه کلاچ خودرو، شتاب خودرو است. اگر متوجه شدید که خودروی شما گاز می خورد اما سرعت ماشین شما افزایش پیدا نمی کند بدانید که باید به فکر تعویض دیسک و صفحه خودروی خود باشید.

فنر صفحه کلاچ در زمان تعویض دنده نقش بسیار مهمی دارد، اگر جنس فنرها ضعیف باشد، پس از مدت کوتاهی استفاده از دیسک و صفحه، دنده بد جا می رود و در بعضی مواقع هنگام تعویض دنده با صدای چرخ دنده های گیربکس مواجه می شوید که این صدا به مرور زمان آسیب جدی به گیربکس نیز وارد می کند.

لنت صفحه نیز در انتقال نیرو و گشتاور موتور به گیربکس نقش مهمی دارد، اگر جنس لنت صفحه بی کیفیت باشد قدرت و سرعت، شتاب گیری ماشین کم است و نسبت به قدرت موتور از شتاب گیری و قدرت حرکت خوبی برخوردار نخواهید بود. رایج ترین مشکل دیسک و صفحه کلاچ که رانندگان با آن رو به رو هستند ضعیف شدن لنت های صفحه کلاچ یا از بین رفتن آنها است. این ضعیف شدن لنت صفحه کلاچ تاثیر منفی بر قدرت، شتاب و توان موتور خودرو می گذارد.

صفحه کلاچ از مهم ترین بخش های دیسک و صفحه است که وظیفه آن انتقال نیرو است. در دو طرف صفحه کلاچ لنت هایی وجود دارد که دارای ضریب اصطکاک بالایی هستند. صفحه کلاچ همیشه در تماس با دیسک بوده و با فشار دیسک، صفحه با فلایول تماس پیدا می کند. زمانی که عمر دیسک و صفحه خودرو تمام می شود یا صفحه ماشین به قدری ضعیف است، که ماشین توان و قدرتی برای حرکت ندارد، باید به فکر تعویض صفحه کلاچ باشیم و یک صفحه کلاچ نو جایگزین صفحه قدیمی کنیم. معمولا عمر یک صفحه کلاچ ساندرو در حدود 130 هزار کیلومتر است.

نکات مهم در تهیه دیسک و صفحه ساندرو

موضوع مهمی که در هنگام تهیه دیسک و صفحه کلاچ ساندرو مطرح است، قیمت آن است و این که شما چه مبلغی را می خواهید به تهیه دیسک و صفحه اختصاص دهید. بعد از این باید بدانید دیسک و صفحه ای که برای خودروی خود انتخاب کرده اید، از لحاظ نرمی کلاچ، برند دیسک و صفحه، فنر مارپیچی که در صفحه به کار برده شده و بلبرینگ کلاچ مورد بررسی قرار می گیرد. اگر در انتخاب دیسک و صفحه، دقت کافی نداشته باشید متحمل هزینه های هنگفتی خواهید شد.

تماس با ما