برند های مختلف دیسک و صفحه و لنت ترمز انواع خودرو
برای استعلام محصول مورد نظرتان که در سایت وجود ندارد میتوانید با شمارههای ۵۵۷۰۵۴۰۰ – ۵۵۷۵۷۳۰۱ تماس بگیرید.
هنگامی که خودروی خود را روشن می کنید قطعاتی شروع به کار می کنند. دیسک و صفحه از مهم ترین اجزای خودرو به شمار می روند. این سامانه از بلبرینگ، دیسک و صفحه تشکیل شده است. قطعه ای به نام فلایول با استفاده از سوخت موتور به سرعت در گردش است. در این بخش یک قطعه این گردش را به گیربکس می رساند که آن را به نام کلاچ می شناسند. بنابراین با توضیح این مسئله درک بهتری از حرکت چرخ ها ایجاد می شود. کلاچ سیستمی است که با حرکت چرخشی رابطه ای میان موتور و جعبه دنده ایجاد می کند. گیربکس عمل انتقال نیرو را انجام می دهد. دیسک و صفحه زیر مجموعه ای از گیربکس است که چرخش چرخ ها را توجیه می کند. زمانی که خودرو به راه می افتد، نیروی افزایش یافته موتور به چرخ دنده منتقل می شود. در خودروهای دستی مانند ال 90 این عمل را دیسک و صفحه کنترل می کند.
به دلیل اصطکاک ایجاد شده میان صفحات جنس دیسک باید قطعه مصرفی باشد. به همین خاطر دیسک را از آزبست و آلومینیوم می سازند. داخل این قطعات فولاد به کار رفته است. دیسک باید در برابر ضربات و خوردگی مقاومت بالایی داشته باشد.
کلاچ بین موتور و گیربکس نقش واسطه را دارد. سامانه کلاچ به طور کلی دو دیسک دارد. این دو دیسک به یکدیگر متصل هستند. یکی از این دیسک ها به میل لنگ وصل شده است. کار این دیسک انتقال نیرو موتور به گیربکس است. هنگام فشردن پدال کلاچ دو دیسک از یکدیگر فاصله پیدا می کنند. سپس دیسک به قطعه ای به نام فلایویل متصل شده و می چرخد. بدین ترتیب انرژی موتور توسط کلاچ به چرخ ها منتقل می شود. اما هنگامی که کلاچ در حالت استراحت است دو دیسک به یگدیگر چسبیده اند. در زمان جا به جایی دنده نیروی منتقل شده از موتور به جعبه دنده باید صفر باشد. به طور کلی عملکرد کلاچ خودرو بر اساس نیروی اصطکاک سطوح و منتقل کردن نیرو است. اگر هر یک از این موارد را نداشته باشیم سامانه کارایی خود را از دست می دهد. صفحه کلاچ شامل لنت، ضربه گیر و قطعه توپی شکل است.
سیستم کلاچ با توجه به عملکرد و محل قرارگیری به دو دسته اصطکاکی و غیر اصطکاکی تقسیم می شوند. کلاچ های غیر اصطکاک، کلاچ های بدون لغزش، یک طرفه و هیدرولیکی هستند. کلاچ های بدون لغزش به دو صورت است. همانطور که از نامش پیداست هیچ سایش و لغزشی ندارد. کلاچ یک طرفه فقط در یک سمت عملکرد دارد. این کلاچ اگر در همه جهات بچرخد به درستی پاسخگو نیست. بنابراین کلاچ یک طرفه نامیده می شود. کلاچ های هیدرولیک به آسانی و عمل بهتر در هنگام رانندگی کمک می کند. این سیستم نیرو را توسط سیال انتقال می دهد. این کلاچ پمپ، توربین داخلی دارد. نیرو ابتدا به یکی از صفحات بعد سیال و سپس به صفحه متحرک انتقال داده می شود.
کلاچ های اصطکاکی سبب انتقال نیرو از صفحه ای به صفحه دیگر می شوند. کلاچ ها به چند دسته دیسکی، کلاچ تک صفحه و کلاچ مخروطی تقسیم می شوند، که کلاچ دیسکی خود به چند دسته دیگر تقسیم بندی می شود. کلاچ تک صفحه ای، چند صفحه ای، گریز از مرکز و نیمه گریز از مرکز جزو کلاچ های دیسکی هستند. کلاچ مخروطی مانند مخروط هستند و انتقال نیرو بین آنها انجام می شود. اما منظور از سامانه کلاچ تک صفحه ای چیست؟ این سامانه از پرمصرف ترین کلاچ ها است که با فشردن پدال از طریق نیرو اعمال شده فشارنده به دو سطح اصطکاکی و فلایول نیرو وارد کرده و آنها را به هم می چسباند.
نکات بسیاری وجود دارد که به طول عمر دیسک و صفحه می انجامد.
معمولا برخی افراد پای خود را روی پدال کلاچ قرار می دهند. این فشار و اعمال نیرو هر چقدر هم کم کلاچ را درگیر می کند. گاهی اوقات بدون کلاچ گرفتن افراد دنده را عوض می کنند و یا دنده به خوبی جا نمی گیرد. این امر بر عمر دیسک اثر می گذارد. در سربالایی و سراشیبی از دنده مناسب استفاده کنید. این کار به کاهش فرسودگی دیسک ال 90 شما کمک می کند. مهم ترین گزینه در آسیب و صدمه به دیسک حمل بار و جابه جایی جرم زیاد به وسیله خودرو است. این مورد مقدار زیادی استهلاک دیسک و صفحه را افزایش می دهد. توقف در سربالایی برای کنترل ماشین و درست کلاج نگرفتن موجب اعمال فشار بر دیسک است. در ترافیک برای پیشگیری از تصادفات و فاصله مجاز راننده مجبور به نگه داشتن کلاچ است. این موارد و نکات طول عمر دیسک و صفحه را بالا می برد.
اختلال در سیستم دیسک و صفحه بر روی حرکت خودرو تاثیرگذار است. از این رو پیشنهاد می شود که با گذشت یک الی دو سال دیسک و صفحه خودرو شما تست و بررسی شود.
شماره تماس
55705400 - 55757301
پست الکترونیکی
info@vigenclutch
آدرس ما
تهران، خیابان قزوین، دوراهی قپان، روبروی بانک صادرات، پلاک 872
ساعات کاری
شنبه تا چهارشنبه 18 - 8:30
پنجشنبه 15 - 8:30
تمام حقوق برای برند ویگن کلاچ محفوظ است